Evropská komise dnes navrhla dvě opatření zaměřená na zdanění firem působících v digitální oblasti. Digitální firmy platí v současné době v průměru o polovinu méně daní, než firmy působící v tradiční ekonomice, proto se Komise rozhodla tento rozdíl snížit a zajistit spravedlivé danění všech firem. První opatření si klade za cíl reformovat systém danění digitálních firem v EU. Komise navrhuje, aby digitální firmy platily daně i v zemích, ve kterých sice nejsou fyzicky přítomné, ale generují v nich zisk. K tomu, aby firma musela danit zisky na území daného státu, by musela splnit jedno z následujících kritérií: mít v daném státě roční zisk vyšší než 7 milionů euro, mít v daném státě více než 100 000 uživatelů, nebo uzavřít v daném státě více než 3000 obchodních kontraktů na digitální služby za rok. Díky novému nastavení by se mělo lépe uplatňovat pravidlo, že zisky budou daněny v zemi, ve které vznikly. Druhým návrhem chce Komise zavést prozatímní daň zaměřenou na určité digitální oblasti, o kterou žádaly členské státy. Jedná se o daň z prodeje internetové reklamy, digitálních zprostředkovatelských služeb umožňujících vzájemnou komunikaci uživatelů a zisky z prodeje dat generovaných z informací poskytnutých od uživatelů. Tato daň by byla platná pouze do doby, než by se schválil společný rámec danění digitálních firem.