Rada na svém včerejším jednání přijala závěry týkající se akčního plánu na podporu oživení a transformace mediálního sektoru v EU. Podle údajů Evropské komise klesly příjmy z reklam v důsledku krize až o 20 % a obrovské ztráty utrpěla i evropská kina. Rada proto vyzvala, aby členské státy využily Nástroj na podporu oživení a odolnosti (Recovery and Resilience Facility – RRF) a národní plány obnovy na investice do urychlení digitální transformace a zelené tranzice mediálního a audiovizuálního sektoru. Kromě toho Rada vyzvala k tomu, aby se tento sektor více zaměřil na mezinárodní trhy a publikum, využil spolupráce v oblasti produkce a soustředil se na co nejširší distribuci děl. Jedním z nástrojů na podporu audiovizuálního a mediálního sektoru bude připravovaný program MEDIA INVEST, který by měl podpořit investice částkou 400 milionů euro prostřednictvím půjček i přímých investic.