Výbor pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin (ENVI) Evropského parlamentu na svém včerejším jednání schválil zprávu, ve které požaduje přísnější testování emisí NOx za podmínek skutečné jízdy u osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel třídy Euro 5 a 6. ENVI konkrétně navrhuje snížit tzv. faktor shody (conformity factor), který udává, o kolik smí být hodnoty naměřené v silničním provozu maximálně vyšší v porovnání s laboratorními hodnotami. Momentálně je tento faktor stanoven na hodnotu 1,43, přičemž členové výboru požadují snížit ho na 1,32. Kromě toho zpráva navrhuje zavést do června příštího roku přísnější požadavky na přenosné měřící vybavení používané při testech za podmínek skutečné jízdy. Celý Parlament by měl o zprávě hlasovat během zářijového plenárního zasedání, následně budou zahájena jednání s Radou.