Komise přijala v úterý 18.dubna 2 návrhy, které řeší chybějící mezirezortní přístup k digitálnímu vzdělávání a odborné přípravě včetně obtíží při zprostředkovávání nezbytných digitálních dovedností lidem. První návrh („doporučení Rady o klíčových faktorech umožňujících úspěšné digitální vzdělávání a odbornou přípravu“) se věnuje inkluzivnímu a vysoce kvalitnímu digitálnímu vzdělávání a odborné přípravě s cílem řešit digitální propast. Druhý návrh („doporučení Rady o zlepšení poskytování digitálních dovedností ve vzdělávání a odborné přípravě“) se věnuje požadavku Komise na členské země, aby začaly včas poskytovat digitální dovednosti soudržným způsobem na všech úrovních vzdělávání a odborné přípravy. Komise také představila pilotní projekt evropského osvědčení o digitálních dovednostech, jehož cílem je posílit důvěru v certifikaci digitálních dovedností a její akceptování v celé EU. Tento projekt povede Komise s několika členskými státy.