31. 1. 2020

Dvě třetiny e-shopů neplní spotřebitelská pravidla EU, ukazuje průzkum

Digitální agenda / Ochrana spotřebitele / Zajímavosti

Evropská komise dnes zveřejnila výsledek celoevropského průzkumu, který se týkal 500 e-shopů prodávajících oblečení, obuv, nábytek, domácí vybavení a elektrospotřebiče. Podle výsledků Komise neplní dvě třetiny zkoumaných obchodů spotřebitelská pravidla EU. Více než čtvrtina obchodů neinformovala o možnostech, jak odstoupit od smlouvy, téměř polovina neuvedla jasné informace o možnosti bezdůvodně vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů od nákupu online, pětina obchodů nezobrazovala finální cenu produktu a více než třetina neinformovala o tom, že ve lhůtě 2 let mají zákazníci nárok na opravu, výměnu nebo vrácení peněz v případě, že zboží bylo vadné v momentě doručení, i když se chyba projevila až s odstupem. Pětina obchodů také nerespektuje pravidla geoblockingu. Podle Komise jsou tyto výsledky nepřípustné a bude s členskými státy spolupracovat na zlepšení situace.