Evropská komise a síť národních orgánů pro ochranu spotřebitele (CPC) oznámily, že čínská e-commerce platforma SHEIN čelí výzvě k nápravě kvůli porušování pravidel EU na ochranu spotřebitele. SHEIN podle šetření využívá praktiky, jako jsou falešné slevy, nátlak na rychlý nákup, klamavé ekologické tvrzení či skryté kontaktní údaje. Spotřebitelé navíc často nedostávají správné informace o možnosti vrácení zboží a uplatnění reklamací.
Šetření vedou národní orgány Belgie, Francie, Irska a Nizozemska pod koordinací Evropské komise. SHEIN má nyní měsíc na to, aby reagoval na zjištění a navrhl nápravná opatření. V opačném případě mohou národní úřady přistoupit k vymáhacím krokům, včetně pokut. Vyšetřování doplňuje paralelní šetření Evropské komise v rámci Aktu o digitálních službách (DSA).