Evropský parlament dnes formálně potvrdil dohodu z prosince 2019 ohledně nových pravidel v sektoru silniční dopravy, která se týkají vysílání pracovníků, povinných dob odpočinku řidičů a kabotáže, čímž byl dokončen legislativní proces. Jejich cílem je zamezit narušení hospodářské soutěže v oblasti silniční dopravy a zajistit lepší pracovní podmínky pro řidiče. Ti budou mít nyní možnost častěji se vracet do domovské země a bude platit, že čas určený k odpočinku nebudou moct trávit v kabině kamionu. Co se týče kabotáže, bude zavedena čtyřdenní časová lhůta, v rámci které nebude moci stejný kamion vykonávat tyto služby v rámci stejného státu. Přejezdy hranic přitom budou hlídat digitální tachografy. Kromě toho se budou muset kamiony každých 8 týdnů vracet do země, kde má firma své provozní středisko. Nová pravidla také upravují odměny řidičů kamionů, tak aby bylo zajištěno jejich řádné odměňování.