Ministři dopravy stanovili pozici Rady k balíčku o technické způsobilosti vozidel, který má aktualizovat normy EU pro pravidelné technické kontroly, silniční kontroly užitkových vozidel a registraci údajů o vozidlech. Hlavním cílem je zvýšit bezpečnost silničního provozu v EU a zajistit vyšší kvalitu a objektivitu testování. Dánský ministr dopravy Thomas Danielsen vyjádřil spokojenost s dohodou a uvedl, že modernizace pravidel proběhne při minimalizaci administrativní zátěže. Balíček zahrnuje aktualizaci tří směrnic, přičemž se zaměřuje na zlepšení odhalování vadných vozidel, omezování manipulace s počítadly ujetých kilometrů a nasazení nových metod měření emisí.
Klíčové prvky pozice Rady udržují současné minimální frekvence technických kontrol, což znamená, že nebyl přijat původní návrh na přechod na každoroční kontroly vozidel starších 10 let. Zachována byla také stávající výjimka pro motocykly. Pokud jde o emise, pozice Rady nezahrnuje častější testování dodávek, avšak rozšiřuje systém silničních kontrol i na lehká užitková vozidla. Velkým krokem vpřed je očekávané zavedení nových metod měření pro emise oxidů dusíku (NOx) a částic, které mohou být doplněny dálkovým snímáním emisí na silnicích.
Rada se snažila zmírnit obavy z dodatečných nákladů pro majitele vozidel. Mezi schválené prvky patří možnost pro řidiče získat dočasný průkaz technické způsobilosti v jiném členském státě, než kde je vozidlo registrováno, a to s platností na dalších šest měsíců. Toto opatření se nově rozšiřuje i na lehká užitková vozidla. Po dnešním schválení pozice může Rada zahájit jednání s Evropským parlamentem o dosažení konečné dohody, jakmile Parlament přijme svůj závěrečný postoj.